poniedziałek, 29 kwietnia 2013

nici mogą zaskoczyć...

Z koralikami, jest jak z malowaniem. Najpierw nakładamy farbę, zachwycamy się efektem, a po wyschnięciu okazuje się, że jest inaczej niż zakładaliśmy.
Tylko w przypadku koralików efekt widać ...szybciej.
Te dwie bransoletki, są wykonane, przy użyciu tego samego koloru koralików transparentnych. Różnią się tylko nitką, użytą do nanizania. I mamy dwa przeciwieństwa, złoto i srebro.
Niesamowicie różny efekt, można uzyskać...:)

A tutaj kolejna niespodzianka, tym razem użyłam cieniowanego kordonka i przezroczystych koralików. Bardzo mi się podoba, wygląda jakby była lekko oszroniona, w połączeniu z cieniowanym czarnym kordonkiem, byłaby bardziej wieczorowa.
 Może ktoś się skusi na wykonanie, chętnie zobaczę efekt...:)
Tym razem, użyłam granatowego kordonka. Nie ma to wpływu na kolor koralików i odwrotnie. Ale, że robiłam ją dość luźno szydełkiem nr.11, to się kolor między koralikami ładnie przebija. Robiąc kordonkiem na 10 oczek, wychodzi grubsza bransoletka, niż robiona na 10 oczek nitką do szycia dżinsu. Kolorowe, metaliczne koraliki robią za wzór, którego nie dałoby się stworzyć, taka efekciarska wersja dla leniwych...:),  którą ja chętnie stosuje. Skusiłam się i na bransoletki ze wzorem, o czym już niedługo napisze. 
Twórczego majowego weekandu życzę...:)

7 komentarzy:

  1. te efekciarsko - leniwe bransoletki są super, też je bardzo lubię - nie trzeba liczyć i sprawdzać czy wzór się zgadza :) ja mam właśnie pewną wizję takich bransoletek - a nawet całego zestawu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...cały zestaw, to fajne dziubdziane zadanie, rób i się chwal...:) mi chodzi po głowie połączenie trzech cienkich w jednym zakończeniu, tego jeszcze nie uczyniłam.

      Usuń
  2. aaaa zapomniałam napisać - ile razy prułam i przenizywałam koraliki na inny kolor nitki ... tak zawsze powtarzam że robótki uczą pokory :)
    Twoje bransoletki są świetne i jestem bardzo ciekawa jaki wzór wzięłaś na warsztat :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Magda, ja nie przejdę przez Twoją graficzno-wzorzystą naturę, moje wzorki to nie jest wielki wyczyn, jak zawsze robię to co wymyślę...;) niezmiennie podziwiam Twoje wzoraki...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przezroczyste koraliki i kolorowa nitka dają ciekawe efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ...to prawda, próbowałam też ze srebrnym kordonkiem, efekt fajny, ale wychodzi sztywna, to zaniechaaąm ukończenia, pozdrawiam...:)

    OdpowiedzUsuń